keskiviikko 18. maaliskuuta 2015

Synttärilahjaksi mykoplasmatestin tulokset!!

Moikkaa!

Kyllä, aivan kuin otsikostakin voi päätellä, mulla on synttärit tänään! Aamulla heräsin tosin 37,1 asteen kuumeessa, höh. Toivottavasti tästä parantuisin nopeesti, ois hirveesti kaikkea tekemistä ja menoja, joita en todellakaan halua jäättää välistä. Toisaalta mukavaa että oon tässä vaiheessa kipeä, ehdin hyvin parantua Portugaliin mennessä eikä tarvi siellä hukata aikaa sairasteluun. Joka tapauksessa, tänään luvassa ihanan rento löhöpäivä ja tosi hyvää synttärikakkua!
                 Eilen tuli kuluneeksi tasan 11 vuotta siitä, kun lopetin yleisurheilun "lopullisesti". Äiti kerto eilen, että just päivää ennen mun nelivuotissynttäreitä, eli 17.3.2004, olin pudonnut yleisurheilukoulussa patjalta ja täräyttänyt selkäni. Päättäväisesti olin tuon jälkeen ilmottanut, etten todellakaan ollut menossa sinne enää ikinä. En ikinä. Ei mun selälle edes käynyt mitään vakavaa, mutta siihen loppui silti mun yleisurheilu-ura heti alkuunsa. Sillon ei ois kyllä osannut kuvitellakkaan missä olisin kymmenenen vuoden päästä, haha.
                 Viimeksi kun teille kirjottelin, kerroin mulla olevan raudanpuutetta. Nyt asiaa on selvitelty tarkemmin, eikä mulla todellakaan ole rauta-arvot alhaalla. Hemoglobiini oli käsivarresta otettuna 143, eli 20 yksikköö korkeempi kun sormenpäästä viikkoa aiemmin! Anemian mahdollisuus suljettiin siis täysin pois, ja alettiin selvittämään että mistä tämä mun huonokuntoisuus johtuu. Kävin mykoplasmatesteissä, nieluviljelyssä ja mittauttamassa tulehdusarvot. Nieluviljelyssä negatiivinen tulos, ei siis angiinaa. Tulehdusarvot eivät myöskään olleet koholla, joten bakteerin aiheuttama flunssakin oli suljettava pois. Jäljellä oli enää kaks vaihtoehtoa - mykoplasma tai virusperänen flunssa. Tähän aamuun asti jännitettiin tuon mykoplasmatestin tuloksia, ja muutama minuutti sitten sain kuulla sen olleen negatiivinen, ihana helpotus! Ihan täysin varmaahan tämä ei ole, sairaanhoitaja oli suositellut ottamaan jonkun uuden testin vielä varmistukseksi. Tämän aamun kuumekin viittaa siihen virusperäseen flunssaan, onneksi ei mitään vakavampaa. Ilmottelen tarkemmin sitten kun tiedän täysin varmasti!
                  Lupailin teille postausta viikonlopun leiriltä, mutta koska mitään leiriä ei mun kohalla tän tilanteen takia tullutkaan, niin en nyt voi pitää lupaustani. Viikonloppu meni sitten ihan puhtaasti pelkällä aerobisella treenillä pari-kolme kertaa päivässä. Oli ihan ylirentouttava viikonloppu, ihana sää, mukavat treenit ja hyvä ruoka - it doesn't get any better. Tässä vielä muutama kuva viikonlopulta, pitäkää hyvä päivä!


 Ainoa proteiinipatukka joka maistuu mun mielestä hyvälle haha!

Melkein jopa onnistuin..

Lemppariruokaa; merilohi, salaatti ja granaattiomenarahka! 


- Veera

6 kommenttia:

  1. vähä ihania kuvia ja hyvää syntymäpäivää toivottasti paranet pian :))

    VastaaPoista
  2. Onneks ei oo tota mykoplasmaa! Tosi kivoja kuvia ja kaunis nuori nainen :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Niimpä, kyllä noita tuloksia jännitettiinkin ihan kunnolla.. Ja kiitos paljo!

      Poista
  3. Voisitko joskus tehdä postauksen jossa kerrot miten teet noita terveellisiä ja hyviä ruokia?

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Hahaa en nyt terveellisyydestä tiedä mutta katotaan, kiitos hyväst ehdotuksesta!

      Poista