perjantai 21. lokakuuta 2016

En seuraa urheilua

Moikka!

Vihdoin sain aikaseksi toteuttaa tämänkin postauksen, jota oon aikonut kirjottaa jo pitkään! Pyysin teitä lähettämään mulle kysymyksiä Snapchatissä (@veeeramaaria), ja niitä tuli yllättävän paljon! Kiitos niistä! Kaikkiin en pysty yhdessä postauksessa vastaamaan, mutta valkkasin sieltä joukosta niitä kivoimpia. Luvassa siis mielenkiintoisia kysymyksiä ja toivottavasti tyydyttäviä vastauksia. Moni kysyi, millaista on asua Kuortaneella ja miten siellä sujuu, niin teen aiheesta luultavasti postauksen jossain vaiheessa!

1. Millon alotit bloggaamisen, ja onko sulla ollut aiemmin blogia? - En aivan satavarma oo, mutta tähän osotteeseen oon kirjotellut ehkä pian kolmen vuoden ajan. Aiemmin oon yrittänyt alottaa bloggaamisen, mutta olin niin junnu, etten jaksanut ikinä päivitellä mitään.

2. Mikä on sun unelma-ammatti? - Haluan tehdä työtä ihmisten kanssa, ja oon tosi kiinnostunut kielistä ja kirjottamisesta. Ois tosi siistiä olla jonkinlainen toimittaja, mutta se ammatti tulee muuttumaan tosi paljon nyt, kun kaikki siirtyy tietokoneille ja puhelimille. Haluan asua joskus Ruotsissa, ja vois olla hienoa opettaa ruotsalaisille suomea jossain koulussa. Myöskin psykologia kiinnostaa, ja urheilupsykologin ammatti on ollut pitkään mielessä. En siis tarkasti tiedä, mutta jotakin tuohon suuntaan!

3. Mitä tekisit, jos et harrastaisi yleisurheilua? - Tanssisin ja pelaisin futista. Kirjottaisin paljon ja mun vapaa-aika kuluis shoppaillen ja kavereiden kanssa. On tosi vaikea kuvitella elämää ilman yleisurheilua.

4. Ootko koskaan ajatellu alottavas jonku kamppailulajin? - Olisin alottanut, jos mua ei sais lyödä ja mä saisin lyödä muita. Dear kysymyksen kysyjä, mä voitan sut silti judossa ;-)

5. Mitä oot oppinut urheilulta? Tarkoittaen muuta elämää, esim. ihmissuhteita, opiskelua jne. - Mun päättäväisyys ja kunnianhimo ovat kasvaneet, mikä on eduksi monessakin asiassa. Myöskin kärsivällisyys ja itsekuri kehittyvät koko ajan. Oon oppinut ymmärtämään, tsemppaamaan ja kuuntelemaan toisia ihmisiä paljon paremmin.



6. Kauanko oot harrastanut yleisurheilua? - Alotin 2009 loppukesästä, elii 7-8 vuotta? 

7. Kuka on sun esikuva/idoli ja miksi? - Mulla ei oikestaan ole. Tosinaan saan lohtua siitä, että tiedän Usain Boltin olleen laiska ihminen nuorempana (ja ehkä vieläkin), ja se helpottaa mun huonoa omaatuntoa omasta laiskuudesta hahah. 

8. Kerro jotain yllättävää susta, mitä uskot, että kovin moni ei tiedä? - En seuraa urheilua. En kattonut olympialaisista kuin pari juoksua, enkä koskaan kato mitään muitakaan kisoja telkkarista. En tunnista maailman parhaiden urheilijoiden nimiä, kuvia, enkä ainakaan tuloksia, enkä oikeasti tiedä mistään mitään. Jääkiekko on ainoa laji, jota jaksan seurata, ja sitäkin vähän laiskasti, lähinnä katson Liigan ratkaisevimpia pelejä. (Kärpät!) Muuten seuraan lähinnä vain omaa ikäluokkaani omissa lajeissani.

9. Onko sulla koskaan motivaatio hukassa & mistä saat sitä? - On. Varsinkin tiettyyn aikaan kuukaudesta tuntuu, että ei yhtään jaksaisi. Lähinnä se tuntuu juurikin siltä, että väsyttää ja masentaa, ja tekisi mieli jäädä vain sängyn pohjalle katsomaan Netflixiä ja syömään jäätelöä. Kun moti puuttuu, soitan poikaystävälle tai äidille, ja melkeimpä poikkeuksetta jokasen puhelun jälkeen jaksan taas painaa eteenpäin. "Sun pahin kilpakumppanikin treenaa atm", on lause, jonka jälkeen ei pysty jäädä paikoilleen. 

10. Ajattelet maalissa maitohapoilla ja oksennus kurkussa, että ei enää ikinä. Miksi, koska kuitenkin tuut kokemaan sen tunteen vielä monta kertaa? - On totta, että monen kisan jälkeen oon maannut maalissa ja pelännyt kuolevani. Siinä kohtaa en ajattele mitään muuta, kuin että tämäkö on sitä mitä mä haluan tehdä? Tämäkö on kaiken sen vaivan arvosta? Tämäkö nyt muka sit on ihanaa? Vaikea vastata, että miksi ajattelen usein tuolla tavalla kisan jälkeen, vaikka kuitenkin tiedän, että tottakai mä haluan tätä lisää, tää on parasta. Tosissani en oo koskaan ajatellut jonkun juoksun olleen elämäni viimeinen. 



11. Kuinka usein käyt kuntosalilla, ja mitä lihasryhmiä erityisesti teet? - En edes muista, millon oisin viimeksi käynyt salilla. En oo koskaan tehnyt punttia tekniikkaharjotuksia ja joitain satunnaisia kokeiluja lukuunottamatta. Teen voimaa normaalilla lihaskunnolla ja erilaisilla harjotteilla, pääpaino keskivartalon voimassa ja hallinnassa, sekä tietenkin jaloissa. Käsistä puuttuu kaikki lihakset, mutta se tulee muuttumaan hahah! 

12. Mitä teet kun sulla on lepopäivä, miten rentoudut, ja ehitkö nähdä kavereita usein? - Lepopäivä tarkottaa mulle käytännössä Netflixiä, kavereita ja nettishoppailua. Yleensä rentoudun urheilemalla, mutta sitä tässä tuskin haetaan. Kun haluan rentoutua, roikun kotona tehden ei-mitään, tai lähden kavereiden kanssa jonnekin fiiliksestä riippuen. Viikonloppuisin en hirveästi ehdi nähdä kavereita, mutta Kuortaneella kyllä!

13. Lempi biisi? - Tällä hetkellä ei varsinaisesti ole, mutta kesällä luukutin Katy Perryn Rise, sekä Sia - The Greatest

14. Paras muisto? - Hmm... Näitä on ihan hirveesti. En osaa valita, mutta joku iso ja onnistunut kisa!

15. Jos saisit tehdä yhden asian toisin kuluneelta kaudelta, niin mikä se olisi? - Juoksisin yhden kasin lisää, ja juoksisin sen niin, ettei nyt tarvisi miettiä mihin ois rahkeet riittänyt.



16. MP kouluruoka? - Noh, kyllä sitä syödä pystyy. Ei aina kylläkään, koska oon edelleen melko rajottunut hah. 

17. Mitä syöt aamu-, väli- ja iltapalaks? - Aamupalaks leipää ja hedelmiä, välipalaks kananmunaa, hedelmiä ja marjoja (jäiset mustikat BEST!!), sillon tällön jotain kanasalaattia tms., iltapalaks jugurttia&mysliä ja leipää. Toki vaihtelee tosi paljon, ja söisin ihan överinä smoothieita jos mun blenderi ei ois menny rikki. 

18. Lempiherkku? - Tortillasipsit ja salsa, Rocky road -jäätelö, Marabou minttukrokantti maitosuklaa! 

19. Oudoin tapasi? - Pysähdyn AINA lenkeillä alikulkuun. Niitä on mun lenkin varrella kaksi täällä Nurmossa, Kuortaneella ei kai yhtäkään. En edes tiedä miksi pysähdyn, mutta siinä kohtaa tsekkaan aina puhelimen tai vaihdan soittolistaa, sidon kengännauhat uusiksi tai jotain muuta vastaavaa. 

20. Ootko koskaan ollut jossain lakossa? Esim. karkki- tai herkkulakko. - Olin joskus kolme kuukautta karkkilakossa nuorempana, ja toissa vuonna olin kuukauden syömättä mitään sokeriherkkuja. Sitten tajusin, että ei siitä tuu kun paha mieli ja lopetin, heh. Nyt oon kuitenkin päättänyt, etten osta Kuortaneelta koskaan karkkia, vaan ne nautitaan viikonloppuisin kotona. 
Olin keväällä myöskin 40 päivää ostolakossa, enkä ostanut yhtään kenkiä tai vaatteita. 

Kiitos todella paljon jokaselle kysymyksiä lähettäneille! Tätä oli kiva tehdä, ja oli mukavaa huomata, miten mielenkiintosia ja asiallisia kysymyksiä te keksitte. Harmi, etten kaikkiin voinut vastata, mutta voi olla, että teen joskus uudestaan jotain tän tyylistä! Vi hörs <3

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti