perjantai 19. kesäkuuta 2015

Back to the starting line

Hejsaan pitkästä aikaa!

Mun yleisurheiluharrastus alko vuonna 2009, jolloin pääsin ekaa kertaa tämmösiin "virallisiin kisoihin". Kisat oli Ilmajoella, ja oltiin just niitä edeltävänä viikonloppuna Ikaalisissa viettääs minilomaa perheen kanssa. Ikaalisissa käymisestä oli muodostunut meille sillon jo oikeastaan perinne - käytiin siellä joka kesä mun ja Juuson ollessa pieniä, kylpylässä ja tietysti Ti-Ti nallen talossa x) Kävin kisaa edeltävänä päivänä varmaan ekaa kertaa elämässäni lenkillä Ti-Ti Nallen talon ympäristössä, sillä hei, tottakai ennen kisoja pitää vähäsen treenata! Juoksin piiiiitkää asfalttitietä tosi kauas, pysähdyin jyrkän mäen kohdassa ja juoksin pari kertaa sen päälle. Olin sen jälkeen niin väsynyt, että jouduin kävellä osan matkasta takasin hotellille. Olin lenkin jälkeen ylpeä ja innoissani, musta oli tulossa juoksija!

Tänään kävin samassa paikassa juoksemassa. Tuo mahdottoman pitkä tie olikin muuttunut vain muutaman sadan metrin pituseksi tienpätkäksi, ja mäki oli ainakin puolet matalampi kun kuusi vuotta sitten. Se huippuraskas lenkki ja pari mäkivetoa olivat kuudessa vuodessa muuttuneet mun loppuverkaksi. Wow.
Tuli sellanen tosi cool fiilis, muistin yhtäkkiä tosi tarkasti ton puoli tusinaa vuotta sitten juostun lenkin. Olin sillon niiiin minipieni, vaan 9-vuotias. En ois sillon kyllä uskonut, miten pitkälle tää juokseminen mua kantaa. Oli siistiä juosta toi täysin sama reitti uudestaan, paljon kehittyneempänä ja parempana juoksijana. Tänään tajusin, miten tyytyväinen saan olla mun kehitykseen ja tuloksiin, ja miten hieno asia se on, että juoksen vieläkin. Ja tuun aina juoksemaan. Aina. Ehkä mä taas joskus kuuden vuoden päästä käyn hissuttelemassa saman reitin, ja mietin, miten pikkunen 15-vuotias Veera hölkötteli täällä loppuverkkaa 200m kisan jälkeen? Saan taas saman fiiliksen, kiitollisuuden siitä, miten paljon oon kehittynyt, ja muistan taas minkä takia juoksen. Ehkä oon jo sillon päässyt kansainvälisiin kisoihin juoksemaan, ja saavuttanut uusia hienoja tavotteita. Nobody knows.




                       

Veera


Ei kommentteja:

Lähetä kommentti